3 Temmuz 2015 Cuma

Kolay Yanardağ Pastası Tarifi







Malzemeler;
  • 1 Adet kakaolu Hazır Pastaban
  • 1 Su Bardağı Süt
  • Yarım Çay Bardağı Damla Çikolata
  • 1 Paket Krem Şanti
  • 5 Adet Halley 
  • 1 Tane Muz
  • 1 Paket Hazır Orman Meyveli Sos
  • 1Su Bardağı Süt
  • 1 Tatlı Kaşığı Nescafe
  • 2 Yemek Kaşığı Toz Şeker
Hazırlanışı;

     Krem şantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp hazırlıyoruz.Küp şeklinde, minik minik doğradığımız muz ve halleyleri kremşantini içine ekleyip karıştırıyoruz.Bu karışımı buz dolabında 10 dakika kadar bekletiyoruz.

     Hazır meyve sosumuzu 1 su bardağı suyla pişirip soğumaya alıyoruz.

     Pastabanı ıslatmak için bir kaseye,Nescafe,toz şeker ve 1 su bardağı ılık sütü ekleyip karıştırıyoruz.

     Pastabanı yuvarlak bir kalıpla kesiyoruz.Çift taraflı olmalarına dikkat edelim.Bir alt,bir üstü olacak şekilde.Altı için kestiğimiz yuvarlağı Nescafeli suyla bir miktar ıslatıyoruz.İçine hazırladığımız krem şantili karışımdan 2 yemek kaşığı kadar,kubbe olacak şekilde koyuyoruz.üstene yuvarlak kestiğimiz  keki 8'e bölüp diziyoruz.Kestiğimiz 8 li parçaları Nescafeli suya batırıp çıkartalım.Bu şekilde pastalarımızı tek tek hazırlayalım.

     Pastalar hazır olduğunda,pişirip soğuttuğumuz meyve sosunu pastaların ortasına dökelim.Biraz dolapta bekletip servise edebilirsiniz.

Not:

     Ben hazır meyve sosu kullanmadım.Evde olmayınca alternatif olarak hemen dondurucuya koymuş olduğum ,vişnelerden bir kase kadar çıkartım.Üzerine bir su bardağı su ve biraz şeker koyup kaynattım.Vişneler biraz pişince ocağı kapatıp suyunu süzdüm ve soğuttum.Soğuyan vişne suyunun içine 2 tatlı kaşığı kadar nişasta koyup,çıpma teliyle çırpıp pişirdim.Hemen koyulaştı ve pişti.Meyve sosum hazır oldu.Sizde alternatif olarak bu şekilde yapabilirsiniz....:)


     Esra ben böyle minik minik uğraşamam,büyüğünü yapayım derseniz, kekin altını ıslatıp kremşantili karışımın hepsini döküp,diğer parçasınıda 8 parçaya bölüp yapabilirsiniz. Öylede çok güzel olur.Bu şekilde sunumu ve servisi kolay oluyor.:)


                                                                                   Afiyetler Olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder