23 Şubat 2015 Pazartesi

Etimekli Muhallebi Tatlısı







Hem pratik, hem lezzetli bir muhallebi tatlısı.Üstündeki etimeklerde ayrı bi tat.Ben tek porsiyonluk olarak tercih ettim.Sunumu ve  servisi daha güzel oldu.:))

Malzemeler;

1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
120 gr tereyağı
1 paket vanilya
1 tane falım sakızı (istege baglı)

Karemel için;

1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su

Yapılışı;

  Karemel için; sos tenceresine toz şekeri koyalım ve kısık ateşte şekeri yakmadan karemelize edelim.şekerin rengi dönünce 2 su bardağı suyu ekleyelim ve şeker eriyene kadar kısık ateşte kaynatalım.

Muhallebi için; Tencereye tereyağı alıp eritelim.Bir bardak unu ekleyip tereyağıyla biraz rengi dönene kadar kavuralım.1 litre sütü ve şekeride ekleyip koyulaşana kadar pişirelim.Ben icine bir tane falım sakızı atıyorum hoş bir aroma veriyor.Vanilyayı da ekleyelim ocağın altını kapatalım.

   Ben bu sefer kaselere koymayı tercih ettim.Bir tane etimek alalım ve karamel sosa batırıp,bir kaşık yardımıya çıkarıp kaseye alalım.Karamel sosumuz fazla gibi görune bilir.kaşıkla tekrar üzerlerine dökelim.Kaselerin içine, etimeklerin üzerini gećecek kadar  muhallebiden koyalım.Muhallebimiz  bitene kadar aynı işlemi tekrarlıyalım.

  Ben her zaman borcam tepside yapardım,bu sefer değişik olsun istedim.Kolay olsun derseniz,borcam tepsiye etimekleri dizip,karamel sosla ıslatıp,üzerine muhallebiyi döküp de servis edebilirsiniz.

 Soğuyan muhallebileri, ters çevirip tarçınla süsleyip,servis edelim...

                  Afiyetler Olsun....:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder